Nem rosz gondolat a távoktatás,csak sajnos vannak még olyan családok akik nem tehetik meg maguknak a távoktatáshoz való eszközök megvételét, így tehát a család hátrányból indul a többi családhoz képest.Nyilván vannak olyan gyerekek akik az iskolába se veszik komolyan az oktatást,ráadásul még,hogy neten keresztül. Ma azokat a feladatokat fogják megcsinálni amikhez kedvük van, vagy ami könnyű. A távoktatás jó dolog mert meg reformálhatja az oktatást,mind európai szinten,mind világ szinten! Csak sajnos mint ahogy említettem nem minden család engedheti meg magának ezt a formát
Tanári részről viszont;
Fontos azonban arra is felhívni a figyelmet, hogy a korszerűsítés nem minden. A finanszírozás mellett más hiányosságok is megfigyelhetőek: a tanárok körülbelül 40 százaléka elméletben tudna valamilyen informatikai eszközt használni, valamilyen okból kifolyólag azonban, az oktatás során ez nem valósul meg. Egy európai kutatás adati szerint a 40%-nak csak a fele, vagyis körülbelül 20 százalékuk használja ki a gyakorlati oktatás során az IKT-lehetőségeket. A probléma tehát összetettebb; sajnos milliárdok hiányoznak ahhoz, hogy Magyarország iskoláinak korszerűsítése megtörténhessen, és jobb eredményeket érhessünk el Európai viszonylatban, ez azonban kevés a tényleges fejlődéshez. Fontos számításba venni azt, hogy számos pedagógus több évtizede tanít már, ők így a virtuális világban digitális bevándorlóknak számítanak.